woensdag 3 maart 2010

Ek is lief vir my klas!

Alles gaat zijn gewone gangetje. Ik geniet met volle teugen van het juf zijn! Het is eigenlijk verbazend hoe snel ik van mijn bengeltjes hou! Ik ken de meeste namen al, met sommige namen sukkel ik nog om ze goed uit te spreken maar ik doe mijn best!
Ik heb ook een assistent (die ik voordien nog niet vermeld had, shame on me!) die mij goed helpt met alles. Dat is wel handig, als ik verf nodig hebt dan maakt zij die verf. Zij poetst de klas elke dag en helpt mee met het uitdelen van het eten en drinken. Een zeer handige hulp dus bij die kleintjes.

Vandaag heb ik zoooo genoten! Ik heb symbolen gemaakt voor de dagen van de week en ze opgehangen in de klas. Er was direct belangstelling! "What's this? And this?" Dus ben ik maar direct gaan uitleggen waarvoor de prentjes staan.

Monday - Moon
Tuesdag - Tuenarex (naam van de dino)
Wednesday - Wedding
Thursday - Thunder
Friday - Friends
Saterday - Sad
Sunday - Sun

Het lijkt dus goed op de dagen van de week zoals we ze in België aanleren, met enkele kleine aanpassingen.
Met een versierde wasknijper duid ik aan welke dag het is.



Ik zong een simpel liedje erbij en duidde daarbij de prenten aan.
Na het onthaal, toen ze even mochten spelen, hoorde ik plots enkele kindjes het liedje zingen! (Of toch tenminste het melodietje! :p)
Dat gaf mij zoooo'n goed gevoel! Er is echt belangstelling voor! Ik vind het nu al een geslaagde vernieuwing!
Ook de klaspop is al volledig geïntroduceerd in de klas. Ze helpt opruimen, ze luistert mee naar verhalen, ze gaat mee als we naar een andere klas gaan voor een verhaal, ...

Ik heb vandaag ook een tafelpoppenspel gespeeld over een konijntje die heel graag snoept en nooit zijn tanden poetst. Op ééntje na waren ze allemaal heel aandachtig!
Ik wou dit tafelpoppenspel eigenlijk doen met een knuffel, maar er zijn niet zoveel knuffels te vinden hier.
Nadien heb ik het materiaal van het verhaal aangeboden zodat ze dit eventueel konden naspelen. Er werd wel gespeeld met het materiaal maar ik heb hen niet echt het verhaal zien naspelen.


Afspraken in de klas: stil zijn in de kring en stil zitten in de kring. Ik verwijs er vaak naar en ik het de indruk dat het begint te werken. Als ik er naar wijs zijn er al direct enkele kinderen die met hun vinger op hun mond gaan zitten.

Stempeloefening in thema "sparkling teeth" (zo sparkling zijn deze tanden wel niet maar kom... :p hihi) :


Schilderen met tandenborstel:


En ja... Het is zo ver! Het moest er eens van komen... DE traditionele kleren! Ik heb de hele dag zo les gegeven en rondgelopen in de school. En dit was de kinderen zeker niet ontgaan! "you look funny teacher!" "Why do you wear that?" "Teacher, you look nice!" zijn enkele van de opmerkingen die ik kreeg.


De heimwee begint nu toch stilletjes toe te slaan... En de stress voor de ingroeistage ook! Ik heb me juist gerealiseerd dat ik hier veel minder tijd heb om aan zulke dingen te werken dan voorzien!
De tijd vliegt! De week is alweer bijna voorbij. Voordat ik het zal beseffen zal het al mijn laatste week hier zijn.


Zo, tot gauw! Veel groetjes aan iedereen!

1 opmerking:

Unknown zei

Het is interressant om te weten wat je daar allemaal beleefd.

Knuffel
mama X